Ugrás a fő tartalomra

Locsolóvers GYEREKeknek! ♥


Zöld erdőben jártam,
szép harmatos reggel,
Aranytündér kútvizéből
vizet merítettem.
Aranytündér kútvizével
öntözgetni járok,
Olyan szagos,mint a rózsa,
Gyertek ide lányok!

Korán reggel útra keltem,
Se nem ittam, se nem ettem.
Térdig jártam már a lábam,
hogy öntözzem, alig vártam.
Tőlem el ne szaladjál,
Locsolásért puszi jár!


Kelj föl párnáidról, szép ibolyavirág, 
Nézz ki az ablakon, milyen szép a világ! 
Megöntözlek szépen az ég harmatával, 
Teljék a tarisznya szép piros tojással!

Száraz ágon denevér, 
döglött faszú kisegér, 
iszik bíró baszik pap, 
elérkezett húsvét nap. 
Szabad-e locsolni?

Meglocsollak SMS-el, 
nem fogok tökölni;
neked nem kell hajat mosni, 
nekem nem kell kölni. . . 


Verset kéne mondani mostan, 
persze rögtön, itt, és nyomban. 
Legyen benne nyúl és tojás, 
kölnivíz meg egyebek, 
Hogy a versem hallgatói boldogok legyenek. 
De ha már ezt felsoroltam, 
A szót tovább minek is nyújtsam, 
Felteszem inkább a kérdést, 
Szabad-e locsolni?

Zöld a moha, zöld a fű, 
meglocsollak, nőnemű!


Húsvét van, odakint mosolyog az ég is, 
Hogyha adsz egy ezrest, mosolygok majd én is. 

Itt a húsvét, 
eljöttem ismét, 
meglocsollak illatos ámbrával, 
ide az áfás számlával!


Ma van húsvét napja, második hajnala, 
Melyben szokott járni az ifjak tábora
Serkenj fel ágyadból, cifra nyoszolyádból, 
Add ki hímesedet arany kosaradból. 
Add ki most szaporán, ne késsünk sokáig, 
Hogy a mi seregünk mehessen tovább is. 
Hogyha belőle bár kettőt-kettőt kapunk, 
Finom rózsavízzel szépen meglocsolunk.


Jó reggelt, jó reggelt, 
Kedves liliomszál, 
Megöntözlek rózsavízzel, 
Hogy ne hervadozzál. 
Kerek erdőn jártam, 
Piros tojást láttam, 
Bárány húzta rengő kocsin, 
Mindjárt ideszálltam. 
Nesze hát rózsavíz, 
Gyöngyöm, gyöngyvirágom. 
Hol a tojás, piros tojás?
Tarisznyámba várom!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Sziasztok! A blog bezárt. Oldallal kapcsolatos megkereséseket az alábbi e-mail címre küldhettek:  b_szandru@hotmail.com kép: x

DIY / DO IT YOURSELF / AUTUMN / ŐSZI WHATCANIDO / HALLOWEEN

Mindenszentek / Halottak napja idézetek

Nem múlnak ők el, kik szívünkben élnek, Hiába szállnak árnyak, álmok, évek. A halál olyan súlyos veszteség, hogy valójában sohasem lehet feldolgozni. Az emléke elhalványulhat a szeretett személynek, de a hiánya mindig megmarad. A sötétség nagylelkű. Türelmes. Mindig győz. Ám erejének szívében ott lakozik a gyengesége: egyetlen magányos gyertya elegendő, hogy elűzze őt. A szeretet pedig több egy magányos gyertyánál. A szeretet képes lángra lobbantani a csillagokat. A halottak az élők emlékezetében élnek tovább. Életem egy szakasza lezárult. Már régen el kellett volna felejtenem az egészet. Egy nyári románc, akármilyen intenzív, akkor is csak egy nyári románc volt. Talán szerelmes is voltam belé, igen, valószínűleg, de gyerekek voltunk még. A gyerekszerelmek ritkán élik túl a vért és a halottakat. Vannak ajtók. Én pedig becsuktam ezt az ajtót. Lucy a múlt részévé vált. Sok időbe tellett, mire ezt elfogadtam. De megtettem, és sikerült is zárva tartanom azt